Magyarország a legboldogtalanabbak között? Az OECD felmérése szerint elfoglaltuk méltó helyünket a szomorú nemzetek társaságában. Érthető tehát, hogy a „charity” aligha értelmezhető a szótárunkban.

 

Vásároljunk inkább jótékonyan... De hogyan?

Egyes társadalmakban a polgári értékek sajátja az adományozás, önkéntesség és – ha közelebbről megfigyeljük – ezek a „boldogabb nemzetek” közé tartoznak. Pedig a képlet nem ilyen egyszerű. Ismeretleneken segíteni lelki eredetű tevékenység, időt és – van, hogy –  pénzt kíván. Sokszor teljesen anonim módú. Így nincs az elvárt üdvrivalgás és a sok-sok gratuláció a nemes cselekedetért. Érthető tehát, hogy nem a legdivatosabb időtöltések egyike.


De hogyan is van ez idehaza?
- Mi a jotekonyboltok.hu titka?

Először is nem árt tudni, hogy a "charity" kultúrája vallási gyökerekhez nyúlik vissza, a felebaráti szeretettel értelmezhető. Az első szegénytörvényt 1601-ben vezették be Angliában, ahol így állami feladattá vált a szegényekről való gondoskodás.
Kishazánkba mindez 1867-ben érkezett el a szegénygondozásról szóló állami törvény révén. Az 1987-es év pedig
- a Polgári Törvénykönyv módosításával - zöld utat engedett az alapítványok megszületésének. Nemzetközi viszonylatban azonban még elmaradottnak mondható a magyar nemzet e kultúra terén.

Intelligens áru nincs, intelligens vásárló van

Társadalmi szegénység, önmagunkba fordulás, pesszimizmus, individualizmus, bizalmatlanság. Ez vagyunk Mi. Valóban ennyi lenne? NEM.


Ezt bizonyítja az a nemrégiben induló kezdeményezés is, ami megváltoztatná az adományozás, alapítványi támogatás fogalmát. Nemzetközileg nem, de itthon egyedülálló piacot alakítanak ki ezzel az ötlet szerzői.
A JOTEKONYBOLTOK.HU egy folyamatosan frissülő internetes oldal. Egy olyan új árösszehasonlító portál, amin minden egyes vásárlással ingyen, adományozók lehetünk. Az árak nem, a webshopok és az alapítványok száma azonban egyre növekszik a honlapon. Ez egy új márka. Itt lassan bármit megkaphat az ember fia-leánya, rengeteg bolt áruit hasonlíthatja össze.


Ami azonban a titok nyitja, az a termékek ára alatti pici kék mező. Ez azt az 1 és 10 közötti százalékot tartalmazza, amit a cég profitjából mi ingyen odaadományozhatunk egy-egy alapítványnak a vásárlás végén.
Mi, vásárlók dönthetjük el, kinek adjuk, ingyen adjuk, és a termékek sem drágábbak, mint bárhol máshol az interneten.

Ami azonban a titok nyitja, az a termékek ára alatti pici kék mező.


"Nem véletlen, hogy világméretű vállalatok ma már dollármilliárdokat áldoznak arra, hogy a közösség, a fogyasztóik szemében rokonszenves, felelős vállalatnak látszódjanak. Azonban az ilyen – idegen nyelvű rövidítéssel CSR (Corporate Social Responsibility) – kampányok problémája az, hogy a vásárlónak kevés ráhatása és rálátása van arra, hogy a cég az Ő nevében kit vagy kiket támogat, és persze mennyivel." – olvasható a JOTEKONYBOLTOK.HU oldalán.

A döntés tehát a mi kezünkben van. Egy bizonyos  ökológiai reklám szlogenjéhez hasonlóan - Intelligens áru nincs, intelligens vásárló van!

 

 

szerző: Borbély Blanka

And You Magazin

Címkék: lifestyle imagine imagine&kolor

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://andyoumagazin.blog.hu/api/trackback/id/tr626745727

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása